Styrelsemöte Karlstads Ridklubb
Eva-Lena Scott meddelade i Emilies frånvaro bl a att en minidressyr hade genomförts (intäkt ca 1 400 kronor), att en övernattning med spökeri skall genomföras inom den närmaste tiden, att intresset för beställning av tröjor är stort. Det poängterades att betalning nog skall ske innan beställningen av tröjorna. Frågan om försäljning av Alfa och Ulla har aktualiserats. Frågan tacklas i nära dialog med ridskolechefen och tanken är att vi skall ha nya ponnies innan vi säljer. I samband härmed diskuterades även frågan om och behovet av hästinköp och den översyn av försäkringsskyddet som pågår.
Inger Jonsson meddelade att det inte fanns något nytt att informera om.
Barbro Lindström tog bl a upp frågan eller idén om rökfri anläggning. Det beslöts att vi efter tydliggörande av villkoren anmäler oss som sådan. Anmälan skickas till ridsportförbundet av kansliet. Den skall styrkas av protokollsutdrag. Sekreteraren utformar ett sådant. Paragrafen förklarades omedelbart justerad. Barbro
Lindström tog också upp frågan om personalrabatt på ridlektioner. Frågan
”återremitterades” till kansliet för efterhörande av hur det är i
andra klubbar. Frågan om ridning för personalen kan möjligen ha andra lösningar. Peter Skellon delade ut underlagsmaterial om likviditet, kassaflöde och resultatrapport samt preliminär sammanställning av resultatet av Carlstad Horse Show. Materialet visar att likviditeten är fortsatt god och att resultatet hittills är bättre än budget – bl a har tävlingsverksamheten och cafeterian gått bättre än vad som budgeterats. Beträffande förbrukningen av underhållsfonden konstaterades att denna inte hade utnyttjats ännu, men att de åtgärder som nu görs vad gäller målning och snickeriarbeten m m är sådan som bör kunna belasta denna. Den preliminära rapporten vad gäller det ekonomiska resultatet av CHS visar på en vinst av ca 40 000 kronor. Omsättningn för tävlingen var ca 250 000 kronor. En slutlig resultatrapport bör kunna lämnas vid nästa möte. Det konstaterades att resultatrapporten bygger på en redovisning av kostnaderna där tävlingarna har fått bära dessa ”fullt ut”. I
samband härmed berördes också det uppföljningsmöte med funktionärer
som hade hållits. Deltagandet i uppföljningsmötet var möjligen mindre
än väntat. Överlag var kommentarerna om tävlingarna positiva. Det flöt
på bra! Erfarenheten av att personalen var tävlingsledare var positiv. Många
berömmande ord hade också hörts från deltagare. Behovet av en uppföljnings-enkät
att användas vid större tävlingar diskuterades. Lisa Kolmodin funderar
vidare. Enkäten bör ha en sådan utformning att den dels är lättbesvarad,
dels kan användas vid såväl hopp- som dressyrtävlingar. Nina
Jareke ställde frågan om behovet av ytterligare rösthjälpmedel. Därvid
konstaterades att detta behov troligen går att lösa via vår nya ljudanläggning.
|